مسترکارت و معنابخشی به برند با خوراکی های جذاب
برند مسترکارت برای تمام مردم جهان نامی شناخته شده است. خدمات مالی این برند چه در کشورهای مختلف و چه در سفرهای مسافرتی و خرید آنلاین کار بسیاری از مردم را ساده کرده است. براساس اخبار رسمی مسترکارت در آستانه استفاده از دو نوع شیرینی فرانسوی به عنوان نماد لوگوی خود است. این امر با هدف معنابخشی به برند این شرکت صورت می گیرد. در طول چند دهه گذشته اغلب افراد مسترکارت را با کارت های هوشمند و پلاستیکی اش می شناختند. این امر به مرور زمان موجب یکنواختی در فعالیت مسترکارت شد. به همین خاطر آنها در تلاش برای تغییر شیوه فعالیت شان در بازار کسب و کار هستند. بی تردید معنای این اقدام مسترکارت بازآفرینی برندش برای جلب نظر دامنه وسیع تری از مشتریان است. این امر به ویژه با ظهور رقبایی مانند PayPal اهمیت بیشتری خواهد داشت.
کمپین تازه مسترکارت با همکاری هنرمندان فعال در عرصه ساخت آثار هنری با شکر و لوازم تهیه شیرینی اجرا شده است. نکته جالب این کمپین عدم اکتفای برند مسترکارت به شیرینی های ساده است. به این ترتیب این برند از ماکارونی های زیبا و خوشمزه نیز برای بهبود کیفیت کمپینش استفاده کرده است. این ماکارونی ها با همکاری شرکت قنادی لادوره تهیه شده اند. هسته مرکزی کمپین تازه مسترکارت استفاده از دو رنگ اصلی لوگویش برای شیرینی ها و ماکارونی هاست. به این ترتیب ماهیت برند مسترکارت برای مخاطب تداعی می شود. براساس انتظار مدیران شرکت اقدام فعلی موجب فاصله گرفتن از هویت پلاستیکی و صرفا هوشمند مسترکارت خواهد شد. مزیت اصلی کمپین تازه مسترکارت خلاقیت و ماهیت منحصر به فردش است. پیش از این هیچ برندی چنین الگویی از تبلیغات و برندسازی را دنبال نکرده است.
شیرینی ها و ماکارونی مسترکارت به شیوه حضوری به فروش نمی رسد. به منظور تهیه این محصولات باید به سایت Priceless.com مراجعه کرد. در مرحله ابتدایی تهیه این محصولات فقط در برخی از شهرهای آمریکا و کانادا امکانپذیر خواهد بود، با این حال به زودی تهیه آنها در سراسر دنیا امکانپذیر می شود. به علاوه در فستیوال غذای مجله نیویورک تایمز در ماه اکتبر نیز غرفه خاصی برای مسترکارت در نظر گرفته شده است. برنامه اصلی مسترکارت حمایت از برخی رویدادهای مهم در سراسر جهان با استفاده از محصولات تازه اش است. به این ترتیب مردم سراسر دنیا با خلاقیت مسترکارت بیشتر آشنا خواهند شد.
مطلب مرتبط: مد در دنیای خوراکی ها
به راستی چرا یک برند فعال در زمینه خدمات مالی باید ورودی ناگهانی به دنیای خوراکی داشته باشد؟ پاسخ این پرسش در ضرورت تاثیرگذاری چند محوری بر روی مشتریان است. امروزه دیگر تلاش برای جلب نظر مشتریان به یک شیوه خاص پاسخگوی نیاز برندها نیست. به همین خاطر باید شیوه های تازه و مدرنی را مدنظر داشت. بازار هدف تازه مسترکارت کشور فرانسه است. به طور معمول فرانسوی ها به عنوان آشپزهای ماهر شناخته می شوند. به همین خاطر مسترکارت برای جلب توجه مشتریان این کشور اقدام به معرفی شیرینی های خوشمزه کرده است. شعار اصلی کمپین مسترکارت «ترجمه هویت آنلاین کاربران به طعم های خوشمزه» است. به این ترتیب فرصت کافی برای جلب نظر مخاطب فرانسوی فراهم خواهد شد.
بی تردید مشتریان مسترکارت در پی این اقدام تازه شرکت دچار بهت و حیرت خواهند شد. همین حیرت و هیجان ناشی از آن فرصت مناسبی در اختیار مسترکارت برای جلب توجه آنها قرار می دهد. به بیان راجا راجامانار، مسئول بخش ارتباطات مسترکارت، مشتریان همیشه نباید محتوایی مطابق با انتظارشان دریافت کنند: «گاهی اوقات خلاقیت در ارائه محتوا موجب افزایش علاقه مشتریان به برندها می شود، بنابراین همیشه پیروی از الگوهای ثابت ضامن موفقیت نخواهد بود.»