هر آنچه درباره تبلیغات دیجیتال باید بدانیم
امروزه اینترنت یکی از بخش های مهم زندگی مردم را شکل می دهد. همه ما روزانه حضور قابل توجهی در فضای آنلاین داریم. همین امر تمایل برندها نسبت به حضور در فضای آنلاین را افزایش داده است. فعالیت دیجیتال برندها در این فضا دارای اهمیت بسیار زیادی است. تبلیغات دیجیتال در طول یک دهه اخیر به طور مداوم نقش پررنگ تری در عرصه کسب و کار پیدا کرده است. شروع فعالیت تجاری ایده جذابی برای کارآفرینان در عرصه های مختلف محسوب می شود. مهمترین نکته در این میان عدم کفایت شروع کسب و کار تازه است. تبلیغات تاثیرگذار برای جلب نظر مخاطب هدف یکی از مهمترین وظایف کارآفرینان محسوب می شود. در غیر این صورت استارت آپ ها توانایی توسعه نخواهند داشت.
برخی از مردم تبلیغات آنلاین را فرآیندی دشوار و تخصصی ارزیابی lمی کنند. چنین برداشتی از عرصه تبلیغات در عمل تعداد بسیار زیادی از کسب و کارها را نسبت به حضور در عرصه بازاریابی و تبلیغات ناامید می سازد. اگر شما تجربه گفت و گو با طراح های تبلیغات حرفه ای را داشته باشید، اغلب آنها حتی تحصیلات حرفه ای در زمینه تبلیغات ندارند، با این حساب شما نیز با هرگونه تحصیلات و توانایی امکان حضور موفق در حوزه تبلیغات را خواهید داشت.
تبلیغات دیجیتال چه تفاوتی با تبلیغات سنتی دارد؟
وقتی شما بودجه محدودی برای مدیریت کسب و کارتان دارید، مقایسه میان الگوی تبلیغات دیجیتال و سنتی برای سرمایه گذاری بر روی یکی از آنها امری رایج خواهد بود. بسیاری از برندها همچنان بر الگوهای تبلیغات سنتی برای توسعه کسب و کار تاکید دارند. این امر نوعی گرایش رایج در میان برندها و کارآفرینان است. ایجاد تغییر در زمینه کسب و کار همیشه همراه با تردیدهای زیادی است. همین امر موجب صرف نظر شمار بالایی از برندها می شود. اگر شما علاقه مند به فعالیت در زمینه تبلیغات هستید، باید به خوبی تفاوت میان دو الگوی دیجیتال و سنتی را دریابید.
مطلب مرتبط: 11 نکته که باید در تبلیغات دیجیتال به آنها توجه کنید
مهمترین نکته در مورد تبلیغات دیجیتال حضور گسترده کاربران در فضای آنلاین است. برندها از طریق تبلیغات سنتی امکان تاثیرگذاری بر روی شمار محدودی از مشتریان را خواهند داشت، با این حال در صورت استفاده از تبلیغات دیجیتال دامنه وسیعی از مشتریان را تحت تاثیر قرار خواهید داد.
ارزیابی وضعیت تبلیغات و میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فاکتور مهم دیگری در زمینه انتخاب میان الگوی سنتی و دیجیتال است. بهبود مداوم کیفیت کمپین های تبلیغاتی بدون ارزیابی نتایج و استخراج اطلاعات کاربردی از دل آنها امکان ناپذیر است بنابراین شما باید پیش از طراحی کمپین تازه تان نسبت به ارزیابی نمونه های قبلی و یافتن نقاط ضعفشان اقدام نمایید. چنین امری در مورد کمپین های تبلیغاتی سنتی امکان ناپذیر است. با این حال در نمونه های دیجیتال به لطف فناوری هوش مصنوعی و امکان گردآوری ساده داده ها فرآیند ارزیابی کمپین با سرعت بسیار بالایی صورت می گیرد.
انواع استراتژیهای تبلیغات دیجیتال
امروزه استراتژی های بسیار متنوعی در زمینه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال در دسترس برندهاست. بدون شک تمام استراتژی های تبلیغاتی دارای تاثیرگذاری برابری نیستند بنابراین هدف بخش کنونی مقاله بررسی برخی از بهترین استراتژی های تبلیغات دیجیتال خواهد بود.
طراحی تبلیغات اینترنتی
یکی از استراتژی های تبلیغاتی تاثیرگذار مربوط به نمایش تبلیغات در سایت ها یا پلتفرم های پرطرفدار است. شرکت هایی نظیر گوگل، مایکروسافت و آمازون در زمینه نمایش تبلیغات به کاربران شان مهارت بالایی دارند بنابراین مشاهده همکاری گسترده برندهای مختلف با چنین شرکت هایی امری طبیعی خواهد بود. مهمترین نکته در مورد همکاری با گوگل مربوط به امکان شخصی سازی تبلیغات است. این امر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهد.
استفاده از کلیدواژه ها در حوزه سئو
استفاده از کلیدواژه ها برای طراحی تبلیغات تاثیرگذار دارای اهمیت بالایی است. بسیاری از برندها در تبلیغات شان به خوبی از کلیدواژه های پرکاربرد استفاده می کنند. نتیجه این امر توجه بیشتر کاربران به محتوای موردنظر است.
امروز شبکه های اجتماعی و موتورهای جست جو براساس نوع محتوای جست وجو شده از سوی کاربران اقدام به نمایش محتوای تبلیغاتی می کنند بنابراین شما با انتخاب کلیدواژه های جذاب شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت.
بازاریابی ایمیلی
سرویسهای ایمیل تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف دارد. دلیل این امر دامنه گسترده استفاده از ایمیل است. مردم در سراسر دنیا برای ارتباط کاری یا معمولی با هم از سرویس ایمیل استفاده می کنند. با این حساب ارائه محتوای بازاریابی به کاربران در چنین فضایی شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی آنها به ارمغان خواهد آورد.
مهمترین نکته در زمینه بازاریابی ایمیلی کسب اجازه رسمی از سوی کاربران است. در غیر این صورت احتمال مواجهه با شکایت های گسترده افزایش خواهد یافت. بسیاری از برندها به دلیل عدم توجه به این نکته مهم در عمل از فعالیت تبلیغاتی در سرویس های ایمیل مختلف کنار گذشته می شوند.
مطلب مرتبط: راه هایی برای جایگزینی تبلیغات دیجیتال
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی طرفدارهای بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. این امر به معنای ضرورت حضور برندها برای تبلیغات در پلتفرم های اجتماعی مختلف است. شبکه هایی نظیر فیس بوک، توییتر و اینستاگرام در طول یک دهه اخیر حوزه تبلیغات دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده اند. چنین گزینه های قدیمی در کنار پلتفرم های تازه تاسیسی مانند تیک تاک فضای رقابتی را ایجاد کرده اند. مهمترین نکته در این میان انتخاب از میان گزینه های مختلف براساس سلیقه مشتریان هدف است. در غیر این صورت شما شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان برندتان نخواهید داشت.